BESTUUR EN ORGANISATIE
Organisatie van Stichting Arboretum Oudenbosch
Arboretum Oudenbosch is een stichting bij notariële akte opgericht op 13 juli 1987. De organisatie van de stichting kent een bestuur, een begeleidingscommissie, werk- en projectgroepen en een jaarvergadering.
In elke door het bestuur ingestelde werk- of projectgroep zijn doorgaans een coördinator en een verantwoordelijk bestuurslid aangewezen. Het bestuur vergadert circa acht keer per jaar en laat zich bij de verdere ontwikkelingen, het onderhoud en de collectie adviseren door de begeleidingscommissie bestaande uit deskundigen. Eenmaal per jaar wordt een jaarvergadering uitgeschreven waarbij vrijwilligers en begunstigers worden uitgenodigd en het bestuur onder meer verantwoording aflegt voor het gevoerde beleid. Naast de formele bijeenkomsten van bestuur en jaarvergadering zijn er de bijeenkomsten van werk- en projectgroepen en het informeel overleg tijdens de koffie op dinsdag- en zaterdagochtend.
Onderstaand overzicht toont de samenstelling van bestuur en de begeleidingscommissie.
Bestuur
Voorzitter Johan van Oosterhout
Secretaris Clasien van der Harst
Penningmeester Dymphie Rommens
Bestuurslid Ria Coenen
Bestuurslid Lauran Willemsen
Bestuurslid Cees Levering
Begeleidingscommissie
Jos van de Lindeloof landschapsarchitect en voorzitter
Abraham Rammeloo directeur arboretum Kalmthout
Jan van Merriënboer docent Plantkunde aan hogeschool Larensteijn
Ruud Overes directeur Stad&Groen